måndag 31 maj 2010

En babymobil

Innan min lilla dotter föddes gjorde jag en jättefin mobil med små nycklpigor som hängde i genomskinlig smyckestråd. Stora neckdelen blev de där trådarna, de syntes ju inte och trasslade ihop sig med nyckelpigorna. Så när min underbare lille son fick för sig att ligga i lillasysters säng så orkade jag inte reparera mobilen längre. Så jag byggde en ny.



Hållaren är från en fiskmobil ifrån ikea som jag målat lila och pärl alkoink och fäst dit lila halvstenar (allt för skimmer och glansen) Sedan färgade jag små facetter i lila och gult alkoink (även de fick en dos av pärlskimmer). Fjärilarna är byggda av lager av en gammal bok och grunge. De är målade med akrylfärg och plastvingarna är målade med alkoink. Tyvärr är de vita trådarna så tråkiga men de får sitta tills jag hittar ett vackrare snöre.



Mobilen har nu i alla fall fått tummen upp av lillstumpan, speciellt när ljuset skiner igenom facetterna.

1 kommentar:

Therese sa...

Hej!

Var har du köpt de lila halvstenarna? Svara gärna till lindkvist_therese@yahoo.se

Vänligen,
Therese