torsdag 27 maj 2010

Stämpel förvaring



Det här med scrapbooking gör det ju en aning rörigt på skrivbordet och när mitt lilla utbud av stämplar m.m har utökat så har knappast lådmöjligheten gjort detta.

Så nu när jag var hemma hos mina föräldrar passade jag på att låna deras lamineringsmaskin och laminerade papper. Till Clearstampsen stämplade jag först pappret men insåg sen att de blev felvända, men men, det fungerar för mig. Bokomslaget är en gammal pizzakartong som jag färglagt. Blommorna har jag haft länge men då jag ogillat färgen så har de blivit oanvända. Nu fick de se lite nytt ljus med div färg, distress, perfect pearl samt hobbyfärg. Lilla pärlan i mitten är en akryldoppe målad med alkoink.



Stägningsanordningen, som är ett måste på tjocka böcker, är gjord av grungepaper samt kardborrband. Men ofta när man skapar något kommer man på klok idéer efteråt om vad man skulle gjort annorlunda så som haft skyddspapper mellan de laminerade bladen m.m.



Jag kan inte rå för att älska kladda med färg så när händerna ser ut så här har kvällen vart ganska lyckad :)

Inga kommentarer: