fredag 18 juni 2010

första LO'n

Nu när skattepengarna kom investerade jag i en ny fotoskrivare som jag så länge suktat efter. Så nu har jag startat med Leihas fotalbum och den första blev en hyllning till graviditeten och hennes födelse. Då jag har ont om fina mönstrade papper så drog jag nytta och passade på att delta den i en tävling på pysselmyrans hemsida där det är förbud mot mönstrade papper.

http://pysselmyran.blogg.se/2010/june/veckans-utmaning-forbud-mot-fardiga-monster.html

Jag fick ju även mitt paket med magnolias bröloppstämplar i veckan och jag älskar verkligen denna bild på det förälskade paret som jag färglagt med MCP-tekniken och promarkerpennor. Är mycket nöjd med det blonda håret :)



Klockan är hemma gjord och dekorerad med sepia accent och blomman bakom är en blandning av olika tyger utstansad med Tim Holts blomstans. Lill strumpan kom 07.08 så klockslaget fick illustrera det.



Kanske inte den vackraste bilden med det är något speciellt när de små kommer. Hur knöliga och blodiga de än är så finns det inge vackrare och mer magiskt.



Så för att vara första LO'n med lite tidstvång så är jag mycket nöjd. Tagsen är distressade och färglagda med distresser. Blommorna är målade med min egna akrylspray och pärlorna flödar med en brun pearlmaker. Spetsen bakom sista graviditetsbilden ifrån v.40 är ärv av min gammelmormor som min mamma hittade på vinden.

1 kommentar:

Pysselmyran sa...

Vilket härlig LO! Kul att du ville anta vår utmaning!