måndag 26 juli 2010

En bok att samla de sagda orden

Min store plutt kan komma med så underbara ord och meningar, som bara barn kan. Jag älskar de små orden och meningarna och vill spara dem. Efter Midsommarcropens tävling blev jag inspirerad att göra en bok där man kan samla just dessa små ord. Så nu blev den klar, inte riktigt som jag tänkt mig (då jag inte hittade pappret som jag innan tittat ut :( )men jag är nöjd och den kommer få fylla sitt syfte.

måste börja med att visa min lilla korsett. Jag älskar korsetter så denna månad gav jag mig tillåtelse att investera i en bigbite. Älskar den och den har hittills nått mina förväntningar då den arbetar i tyg, metall, papper... ja det mesta som jag kan vilja öljetta. Nu i eftrehand kan jag tycka att den inte passade in så värsta bra, men men saken är gjord :D


sedan låsanordningen. Det är alltid lika kul att komma på nya stägninganorningar. vissa bättre än andra. Kriteriet till denna var att den skulle vara lätt att öppna så det inte blir ett hinder när man hört ngt spännande som ska dokumenteras. Så det blev en låsanordning med en magnet, men får återkomma om det var en bra idée eller inte.



blomman är från en gammal fuskblomma som mina föräldrar skulle kasta, men som jag han dissekera innan. Älskar färgen och tycker den gjorde sig så bra till pappret.


lite till hängligt och dingligt :) och mera öljetter!! (som självklart inte kom med på bild ;))


min lilla bok i helhet med en bild på våra vackra barn.



ikea har donerat lådan i boken, men sedan har jag målat den.


så till sist, platsen där blocket med papper ska sitta så man lätt kan skriva och kasta i, ev om det blir en bok som man skriver i och lådan för övriga minnessaker.. men vi får se.

Inga kommentarer: