fredag 29 oktober 2010

ett husbygge tar tid

Veckans projekt blev inte det jag hade tänkt utan blev ett husbygge. Jag sprang på denna sida och blev så imponerad av alla de otroliga husbyggena alla hade gjort så jag var tvungen att göra ett själv. Nu är ju det mesta på huset klart förutom dekoreringen, som jag nu har lämnat för att göra klart albumet som ska sitta i. Denna del tar ju alltid så sjukt lång tid och om jag känner mig rätt så kommer jag tröttna halvvägs ;).

Men jag tyckte det kunde vara roligt att visa det jag hunnit med så här långt!

Jag började med en mall som jag senare ritade av på kartong.


Då jag har lite ont om paper målade jag lätt på insidan och klädde sedan utsidan med mitt favoritpapper (som inte längre fick hamna i mitt bröllopsalbum)



Annan kväll, annan temugg men alltid TE :D

En blomma på första uppslaget i albumet. Älskar detta embossingpulver som täcker bladen. "Seafoam" kan ju inte låta annat än underbart!


sen måste jag bara hitta den perfekta lilla fågeln som ska få bo i mitt hus!

1 kommentar:

Annika sa...

Så fint! Jag använder samma pappersserie till mitt hus! :D