söndag 7 november 2010

inspiration ifrån symässan

Jag var på symässa i Älvsjö i helgen med modern min. Det är nog 4 gången vi åker på denna och åter igen kom jag hem med fulla kassar. Jag saknar scrapbookingdelen på mässan som förut var ganska stor. Denna gång var det tre försäljare och av detta köpte jag hela en stämpel. Förutom detta köpte jag en del kedjor och andra smyckes detaljer, lite garn men mestadels tyg. Det fanns sådana underbara tyger att välja bland! Jag hittade även ett mönster som jag blev inspirerad av att göra om till en västklänning. Jag älskar enkelheten i sådana klänningar och har letat efter ett liknande mönster länge. Nu vågade jag dock inte testa på detta med mina nya fina inköpta tyger så jag hittade lite resttyger i källaren som jag provade på. Fållning saknas dock på underdelen, men jag är kluven om jag ska bara fålla enkelt eller sätta ett band nertill så den får hänga där och inspirera så länge. Jag är dock helt såld på knapparna! De låg bland alla knappar jag fick av min svägesrka och hennes mamma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gullig! Du är duktig. Vad många fina saker du gör! Kram från oss i Götet

Tesa/Therese sa...

Ursöt!
Tack! Kul att gillade idén med embossingfoldern:)
Ha en bra start på veckan.
Kram Tesa