måndag 31 januari 2011

Spartips 5 - Skallerlåda

Återigen ett spartips som jag hittade på youtube. Det tog lång tid innan jag äntligen köpte Tim Holtz ur tavlor. De är helt sagolikt vackra men en aningen för dyra. Och nu när de är så dyra så måste man återanvända allt även förpackningen som de kom i!
Jag har även sett flera som använder gamla tejprullar som skallerkortsbas. Men man tager vad man haver!

Så det blev ett skallerkort. Jag har fyllt med små kulor men det mesta fungerar, dekorativ sand, paljetter m.m. Jag limmade fast pappret under för att sedan extra embossa runt kanterna för att dölja plastkanterna. Men här kan det vara snyggt att sätta ett band eller om man inte stör sig på kanterna bara låta den vara.

Nu värmde jag för mycket vid plasten så den blev bucklig. Men det är inget jag stör mig på.

1 kommentar:

Fröken Paraïso sa...

Vilket fint kort! När jag började göra ”shaker card” för 7-8 år sedan använde vi dels kapaskiva men även foamtejp. Själva rutan gjordes av OH-film. Det funkade alldeles utmärkt. Till barn som fyllde år kunde man göra dubbla och fylla hela kortet med godis, så kom det liksom mer till nytta :).

Hur som helst så gillar jag dina sparidéer!