tisdag 1 februari 2011

Beeswax kort i steampunkstil

Jag har suttit och tittat på lite youtubefilmer där de använder bivax. Men med lite sorg i shoppinghjärtat så får jag ju inte handla något mer tills jag producerat mina 100 alster (jag har gjort sex med de två idag). Men sedan kom jag på att jag använder bivax i mina salvor och det fungerar ju lika bra till detta projekt. Undrar bara varför jag inte tänkt på det tidigare?
Trädet är gjort enligt dennateknik. Skillnaden är att jag doppat blommorna i utee och använt en blingsten istället för pärla.
Bakgrunden bakom kvinnan är skapad med decoupage, som sedan är distressad med distressink, akryl samt stämplad med svart stämpeldyna. Allt är sedan penslat med bivax och där jag bortsta på lite perfect pearl när det torkat.


3 kommentarer:

Pippin sa...

Läckert!

Stephi sa...

wow...supernice!!!!!

sara_80 sa...

Riktigt läckert,snyggt! :)