fredag 25 februari 2011

två Stambotique kort

Jag blev så inpirerad igår av Linda som hade gjort ett aldeles underbart Stambotique kort men även lekt med alkoinks. Jag fick ju mina stämplar för kanske två veckor sedan och har inte haft inspiration till dem men nu sa det plopp så det blev två alkoinkinpirerade kort. Det rosa/turkosa är även stämpeln målad med alkoink. Färgläggningen blev inte den bästa då alkoholen även löser upp stämpelbilden. Det andra kortet ville jag skulle gå i lite dystrare blågråa toner. Där färglade jag med distressink. Tyvärr fick Dweeze lite för mycket färg i ansikte. Jag hade tänkt huden mer gråtonad även den. Blommorna blev inspirerade av Tesa. Tyvärr hade jag inte de där underbara retrostansarna *snyftar* men jag tog det jag hade.

OBS. Tyvärr blev jag så galen på det andra kortet. Jag fäste pappret snett först, fick klippa ut och fästa igen och vid denna punkt var jag så förbannad att jag mist ett halvt cardstock att jag fäste den nya med öppningen fel ;) Så blir det när man är trött och förbannad.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Gu vilka läckra stämplar.
Snygga kort också!!!

Tesa sa...

Coola kort:) Och du fixade ju till blomman kanon även utan en retropunch:)
Kram Tesa