tisdag 5 juli 2011

Transfer teknik

Jag har lekt lite med "transfer" teknik. Kan inte komma på det svenska ordet för det. Det är när man överför en bild från ett papper till ngt annat. Nu är det samma fota jag använt till båda korten men jag ville jämföra skillnaden mot mörkt och mot ljust.

Det är något som saknas, något som blivit fel på denna för den går inte riktigt hem hos mig.





Jag tycker bättre om denna andra som jag skapade. Jag tycker om det söta och fotot framhävs bättre. Sen kan det vara för att jag gillar bakgrunden mycket mer på denna.





Nu måste jag hoppa i säng. Under kvällen har jag hållt på med en nytt metalltejps alster. Det kommer bli en skylt till min son. Ett tips om ni är sugna på att skapa med metalltejp är att söka på metalltejp eller metaltape på google bilder så får ni fram flertalet helt underbara metalltejpsalster!
Kika in till exempel Mezzanotte och Skräpan.

5 kommentarer:

Sari Hänninen sa...

jag gillade det översta mer - så var inte ledsen för att du inte gör det :-)... jag gillar när det är lite avskavt och starka färger :-)... härligt... jag borde själv testa - jag har sett det göras många gånger, men alltid glömt att göra ...

Lina sa...

Tyckte båda var jättefina. Har testat sånt med men aldrig gjort nåt med det. Tyckte det var svårt att få fint runt motivet.

Annelie sa...

Åh ja älskart, båda e jätte snygga!!! Måste ju också testa.

Tack för länken om färgen. D va dom jag också hittade, men man kanske ska slå till...

AnnaB sa...

Gillar båda! Kul med transfer! Jag har testat några gånger men precis som Lina aldrig gjort något färdigt. Har dock en halvfärdig art journaling-sida där jag tyckte att det blev riktigt bra. :)

BellaMio sa...

WOW!!!! Såååå fantastiskt härligt!!! Riktigt underbart och välgjort!!

Tack för otroligt fin inspiration :)

Kramen!