lördag 8 oktober 2011

Förvaring till 12"s papper

Igår kväll när småskitarna lagt sig och gubben var ute på vift så passade jag på att bygga klart mina pappersförvarings lösningar som jag tänkt på ett tag. Det nya stora mappar till min mappvagn så den kan rulla under min bänk. Detta var verkligen på tiden då jag har stört mig på att den inte kan rulla ur vägen när jag springer omkring i rummet.


Jag byggde sedan 3 nya pappershållare av foamboard. Jag hade tänkt att dekorera den som copicförvaringen men det blev rätt snygga (trots att de är vita). Jag gjorde en sådan tidgare som ni kommer se på sista bilden och jag märker att jag fått in en bättre snits på att skära till kanterna än jag hade första gången.

Nå varför gjorde jag egna istället för att köpa? Jag kan säga att en pappershållare kostade ca 44 kr (då ej inräknat limmet och de små nålar som håller ihop den). En liknande i en affär kostar över 200!


2 kommentarer:

Tinto sa...

Du skulle dö om du såg mitt pysselrum, allt annat än organiserat ;) Nu har jag btw tagit en bättre bild på min canvas, när jag såg att de skrivit fel deadline-datum! ;) "Nätet" är egentligen vit tyll som jag kletat ner fullkomligt och samtidigt färgat hela diskbänken i svart- och kopparglänsande guld med. Glömde bort det såklart i skapandeivern och hann med nöd och näppe rädda en av mina katter från att försöka slicka rent det.

Carina sa...

Dessa blev ju supersnygga och så dekorativa.Tänk om jag hade såna mä???
Tack,för din hälsning hos mig.
Kram!