söndag 4 december 2011

En underbar helg och skrotbokstolkning

Det har varit en underbar helg, där jag tillbringat alla dagar hos mina föräldrar. Vi har firat mig (som fyller nästa helg), min svägerska, min far och min brosdotter. Jag fick det jag önskade i present, en provdocka, en schotch tejphållare (så nu blir det lättare att göra minialbum) och 40 neocolorkritor (som bara var tvugna att prövas ikväll, därav artjournalskapelsen nedanför). Sedan fick jag teblads silar (älskar te), riktig drickchoklas pulver från åre, en virkbok, och några scrapbookingdekorationer.

För att avsluta en underbar helg kände jag för att göra något kreativt. Så det blev att skapa en sida inspirerad av skrotbokens minijournal ord! Nu har jag verkligen inte hunnit skapa till alla ord men jag hoppas hinna med detta framöver. Jag älskar ju att arbeta med min artjournal. Jag har i o för sig två men den lilla är roligast.

Denna veckas ord var FÖRÄNDRING och jag kan inte rå för att gå i tankar kring graviditet och barn (och nej jag är inte gravid, men jag glädjs av ämnet).

Jag hade en idé som sprack då jag inte kan teckna (eller skriva för den delen) men jag ville verkligen illustrera en mage så det blir ett par streck och snirklar och visst ser det ute som en kvinna som är gravid ?!?

3 kommentarer:

Tinto sa...

Den här tyckte jag var helt underbar! Visst syns det vad det handlar om, hon ser ju nästan ut att ligga på förlossningen dessutom! ;)

maxell sa...

Instämmer med Tinto om att det är uppenbart vad det handlar om och ja, det är också personligt. DET är bra!

AnneiSkogen sa...

Så stilig! Synes du fikk illustert budskapet på en veldig fin måte.