torsdag 30 september 2010

Nya Epic 6 skärplattor

Min trogne manglare börjar nöta ut sin skärplatta och till min fasa har jag inte hittat någon som säljer dem. Fick dock ett tips om att gå till glashandeln och be dem skära ut så igår tog gubben med sig den utnötte och kom hem med två nya långa samt två nya korta. Det behövs två tunna plattor för att stansa med sizzix/tim holtz tjocka dies och hittills har jag klarat mig på en halvdan lösning men jag medger att det är underbart att ha två nu, dels kommer det gå lättare att skära ut och det blir snyggare och jämnare. Sedan satt jag på enköpingsträffen och talade med min bordsgranne som kom på kloka idéen om att ha en kortare platta med så slapp man rulla igenom allt när man bara ska stansa ut småsaker. Nackdelen med dessa plattor är att de inte är lika starka som orginalet. Detta gjorde att tim holtzdien som är mjuk spräckte den ena av plattorna. Men mina andra dies funkar dock toppen med mina nya plattor.

Inga kommentarer: