söndag 3 oktober 2010

uppdatering innan allvaret börjar..

Ja, imorgon börjar jag arbeta igen. Det är med dubbla känslor. En del av mig älskar att vara hemma och den andra gillar att få leka vuxen och få gå iväg till jobbet på morgonen. Det kommer tyvärr bli färre uppdatering här tror jag men pysslandet ska hållas till liv för det sunda förnuftets skull. Jag längtar så till mitt blivande pysselrum är färdigt! (men först måste vi renovera sovrummet som om det var viktigare)

Idag var vi på kalas då min väns lillstrump fyllde 1år! Det var ett helt år sedan hon kom! och det måste firas med knep och knåp.
Det blev ett kort med hängelstämpel målad med promarkerpennor och pholyhromospenor. och sen magnolias swirl die! den kom hem till mig i veckan. Jag var bara tvungen att ha den efter att fått testa den på träffen.

tavlan började av en slump då jag fastnade för pappret. Så färgstarkt! sedan är det en massa embossing, både på fotomattan, swirlen (ja även här kom den med)och på ramen runt fotot. Namnet är embossat med distresspowder och swirlarna på sidan har ett lager av sammetspulver (nya favoriten, inköpt till mitt bröllopsalbum men det blir så vackert så nu sprinklas det överallt). Foto är utskrivet på fotopapper med linnestruktur och det gjorde sig inte bra att fotografera men är vackert i verkligheten.





Denna helg har inte varit allt för nyttig då jag lyckats baka två pajer (samma dag, en åt min svägerska och mig och en åt min man.)Sirap, grädde, äpplen.... Den var förbaskat god, men till o med gubben tyckte den va lite för söt och då är det illa! Helt klart en ny favorit dock med mindre socker!

receptet hittar ni här


hittade även dessa tre på vägen hem i lördags. De var så vackra när de svajade i vinden så de fick bosätta sig i min matsal.

Inga kommentarer: