fredag 26 november 2010

julkort i steampunkstil

En helt underbar steampunk tävling på Scraphimlens blogg. Utmaningen var att få in julkänslan. Så det blev ett kort med mycket guld och lite grönt. Jag älskar julgranskulstämpel som jag stämplat med grönt. Sedan har jag kletat en massa med modelingpaste som jag färgat med guld. Bakgrunden är sprayad med guld, brunt och grönt. Snöflingorna (om man nu ser att det är det) är stämplade med en blandning av guld och vit akrylfärg. Blomman är alkoink-färgad glossy cardstock som jag stansat ut samt embossat. Efter embossningen gick jag över med guld alkoink.




6 kommentarer:

Stephi sa...

superfin! Härlig guldig färg, läcker blomma och fina knappar. Den ska du absolut vara nöjd med

Maiden sa...

Verkligen superduper läckert!! Steampunk rocks! ;-)

Marthe's kreasjoner sa...

Underbara detaljer. Jag gillar detta kort verkligen:)

kram

Maria sa...

Love steampunkstilen.
Du är fantastisk på att skapa känsla i dina alster.
/Maria

Tesa/Therese sa...

Läckert! Tack för din rara kommentar om albumet. Ja, Follow the paper trail gör helt fantastiska album.
Kram Tesa

Stella sa...

Ville bara försäkra mig om att du får veta att du vann blogcandyn hos Stellas.nu.
Susa in till oss och maila din adress så vi kan skicka det fina kitet.
Många grattis!