söndag 21 november 2010

minnen om en "Utflykt"

Nu skulle man kunna tro att jag bara gör minialbums men det har bara råkat blivit flera på väldigt kort tid. Dessa papper kommer från Prima's "so cute". En helt underbar serie med söta figurer och vackra färger. Helt enkelt optimal för mina utflyktsminnen! Jag och min lille parvel tog en skogsruna efter blåbär men kom hem med kottar och pinnar istället. Det var en underbar dag och jag ville verkligen fånga känslan, men det får ni bedöma om jag gjort. Jag hade nog aldrig gjort denna nu om det inte hade vart för tävlingen hos svensk scrapbooking

Nu är detta ett annorlunda album och fråga mig inte vad jag tänkte på men det är en låda som fälls ut och som innehåller själva albumet. Det låses med magnet samt embossade gångjärn. Blommorna är embossade med kopparpulver. Knapparna är en blandning av koppar och distress "shabby shutters" pulver. Ramen är virat snöre och naturkvistarna är en gammal bukett som jag har haft hemma samt stjärnanis (ja den luktar).
Insidan lät jag vara ganska simpel med lite knappar och utklippta figurer.
sen kan jag ju bara tillägga att jag hittat min fotohörna där jag lyckats rigga upp ljus så jag slipper ta med blixt! Äntligen är det roligare att fota det färdiga alstret!








Lite närbilder ifrån framsidan!



4 kommentarer:

Maiden sa...

Wow!
Verkligen superläckert!!! :-)

Svarta Malin sa...

Vilket vackert album! Rolig idé med en låda!

Malin sa...

Åh! Så läckert. Jag älskar verkligen de bruna färgerna och att du skapat boken som i en liten låda...Längtar ut i skogen när jag ser albumet.

Alexandra sa...

Vilka härlig, höstliga färger!