torsdag 16 december 2010

oj så svårt...

... men oj så berondeframkallande. Jag har sagt till mig själv att inte vara med i så många utmaningar men hjärnan bara rycks med och helt plötsligt sitter jag där och stressar ihop det sista för att kunna vara med i en utmaning. Julkorten ligger på en hög och borde byggas klart och skickas iväg men de är inte ens hälften så roliga som allt annat. Men denna får vara min sista utmaning detta år och håller jag inte det får jag inte handla en pysselpryl förrän mars. Nu gäller det att vara hård mot mig själv.

Nåja denna sista utmaning sprang jag på hos Scrappa Loss
Dels skulle man utgå ifrån denna skiss


samt följa dessa regler:
Hur många barn har du?= antal foto (el motivstämplar) på alstret

Vilken månad fyller du år?= antal mönstrade papper
(jan= 1, dec=12)

Vilken dag i månaden fyller du (1-31)?= minst antal ord i journalingen

Hur många bokstäver i ditt namn? = antal ord i titeln

Auch säger jag som heter Mikaela, född den 10 december och har två barn.
och nog blev det inte lättare att jag insåg att jag läst fel på ord i titeln och trodde det var bokstäver så min överöstes helt plötsligt med ord (vilket jag nog inte valt om jag bestämt helt själv). Men jag tycker om den trots att jag smetade så mycket modlingpaste att hela projektet blev vått och buckligt och den har så sjukt mycket papper att jag blir snurrig :D.

Nåja här till mitt projekt. Min lill limp älskar att bada och detta kort är tagits när han myspyser i lilla babybadkaret med massor av bubblor. Samtidigt råder en enorm kyla och snö här ute hos oss. Detta ville jag förmedla med LO'n. Vinterns kyla mot badets värme. Två kort då jag har två barn. Jag hade gärna haft med snöflingsstämpel men tror att det hade räknats som motivstämpel så jag hoppade över det och körde på en massa modelingpaste och embosspulver för att få snökänsla.





Måste bara visa mina små lussebullar som jag "bakat" idag. Två kommer bli halsband och två örhängen och sedan är det lite smådekoration. De ser så verkliga ut!

1 kommentar:

NHL sa...

Men du,,, den är ju jättefin! Du har löst allt helt perfekt!
Utmaningar- gör som jag, kombinera med det som "måste" göras. Av mitt inspirationsalster till denna utmaning blev det t ex ett julkort just för att det behövdes ett :-D Jag försöker alltid kombinera= nytta med nöje! Då kan du lugnt fortsätta tävla! :-D

Läckra bullar också!