måndag 25 juli 2011

Snart tillbaka igen

Hemskt nog kryper det i mina pysselfingrar. Snart har jag varit i sommarstugan i 1,5 vecka och idérna blomstrar. På onsdag kommer jag hem till mitt lilla rum av inspiration och jag hoppas snart kan få visa er bilder från där jag skapar.

Jag är dock lite lycklig för precis innan jag åkte upp hann mina copicpennor anlända. De sägs vara enkla men tyvärr tog det ett par målningar innan jag lyckades. Så nu har jag två bra målade motiv som det ska byggas upp kort till. dock väcker pennorna ett enormt habegär. I det "lilla" setet med 36 pennor saknas många nära skuggningspennor så mer köp lär göras innan jag är helt nöjd men färgerna är starka och vackra.

Idag har jag för övrigt vart i borlänge och shoppat. Panduro hade en ganska stor rea så jag kom därifrån med helt underbara servetter och en metalplatta som jag ska rosta ;). Sen frossade jag i tyg och en lite byrå till mitt pysselrum. Alltså bara pyssel!!! Detso mer jag pyssalar desto svårare att hitta kläder. Mitt mål med dagen var dock en klänning till en väns bröllop men det är bara att inse att ingen gör klänningar för min passform eller i mitt färgval så jag lär väl bygga mig en egnen :D

För att inte glömma ska jag försöka göra digistämplar av min brors dödskalle teckningar! Tyvärr har jag inte ärvt samma estetiska tecknings kunskaper så jag får utnyttja släkten.

Jag hoppas ni håller utkik hos pysselrummet för flera av mina sommaralster.

Kika även in hos Scrappaloss som inte tagit semster från inspirationsplikten!

Inga kommentarer: