fredag 3 september 2010

ett kort för kärleken

Min underbare store storebror gifter sig i slutet på månaden och jag längtar verkligen efter det (trots att jag inte kommit på vad jag ska ha på mig, kroppen är inte riktigt sig själv efter två barnafödslar). Nåja kortet är i alla fall klart och det är väl det viktiga! Ännu roligare är att jag blev så nöjd, trots att jag testade på nya saker som jag aldrig gjort förr! Samtidigt som jag gjorde detta kort höll jag på med ett annat kort till en embossingtävling hos Svensk scrapbooking, men insåg att jag lika gärna kunde tävla med detta så nu är brodern och hans blivande portade härifrån till bröllopet :).

Stämpeln är magnolias och är målad med disresser (jag trodde jag hade gett upp det målarsättet men det blev rätt ok). Brudens klänning är en blandning av anticlinnen samt liquid pearls (ja, jag älskar att blanda och kladda). Rosorna är distressade samt sprayade med perfect pearls. Löven hittade jag i påsen med gamla plastblommor ifrån mina föräldrar så jag klippte ner dem till rätt storlek. De var tyvärr ljusgröna och till höstbröllop ville jag ju inte ha ljusgrönt så jag sprayade dem med vintage photo samt perfectpearls och EMBOSSADE med utee. De blev superläckra och fick en blank yta som nästan påminner om glas. I LIKE!. Hjärtat är EMBOSSADE med "QK dots folder" samt EMBOSSADE med pirategold för att förhöja prickarna ytterligare. Kanten är målad med cracklepaint. Nu till mitt andra (och lyckat i min mening)försök med EMBOSSAD brun foamsheet (skumblad) samt stämplad med cracklestämpel och för att förhöja mönstret så har jag målat den med guld! Och självklart kan ju inte allt gå bra så när det var färdigt lyckades jag stänka färg på det varav den röda märket på bilden. Någon som har en smart idée hur man får bort det?





Nu till insidan. Även denna bild är magnolias och målad med distresser. Här har blommorna fått min pearlsblanding men där jag ändrat receptet till bladen och blandar perfectpearls samt "cruched olive". Blomknoppen är puffypaint.



Tagen är EMBOSSADE med pirategold samt taghållarna är EMBOSSADE på liknande sätt som hjärtat på framsidan.

Kanten på skylten är EMBOSSAD med pirategold. Den har även en EMBOSSAD ring där blomman sitter. Braden som sitter i blomman är EMBOSSAD med samma pulver och löven lika så.


Ett embossat resultat ;)

Inga kommentarer: