måndag 6 juni 2011

Dinosaurielåda

Jag började projektet att göra en dinosaurie för några dagar sedan, utan att ha en låda att dekorera. Som tur var har SS en utmaning där man ska pimpa en skolåda, en strålande idé. Så nu fick finskorna flytta ur sin låda för att ge plats åt lite dinosaurier. Den blev perfekt i storlek för de små plastdinosaurierna som jag hittade på en barnloppis till lille Gabriel som precis blivit storebror.





Lådan är målad med modelingpaste och akrylfräger. Dinosaurien och hörnen är gjorda i fimolera. Dinosaurien är inspirerad från Paula Pindroh.Har ni missat min tutorial på ögat så kika in den nu. Det är samma idé men där jag byggt på mer.

Lillebror "Disco" kommer få en overall som jag köpte för några månader sedan. Inget hemmagjort, tro det eller ej. Jag måste skona dem lite.

5 kommentarer:

LisaVeronica sa...

Vad duktig och kreativ du är! riktigt proffsigt...

Paula Nelson sa...

It's amazing!!! Wow :~)

Ziro sa...

Wow vilken cool låda! Gabriel kommer bli stormförtjust i den!

Aleksander sa...

Veldig kul boks!
Jeg er så imponert over alt det stilige du lager:)
Hilsen Aleksander

Anonym sa...

Hej :)
Och tackar för så fina ord, va du är gullig :)
Jag ritade mycket då jag va en liten tjej, men sedan har man bara lagt det åt sidan...
Tills nu..
Vad mycket tjusigt du gör:) Og väldigt mycket olika saker, tycker jag om, måste följa dig :)
Ps. Har bott i Stockholm för några år sen och fick två barn där. Kan hända att jag skriver litet fel :(
Kram Lill