fredag 20 juli 2012

sjukskrivning

Idag när jag skriver detta har det gått en månad sedan jag skrev det förra inlägget. Dagen efter jag skrev i bloggen tog det stopp för mig. Jag fick en ångestattack på jobbet och fick svårt att andas. Jag sjukskrevs samma dag. Vägen tillbaka var mycket tyngre och mer svårframkommlig än vad jag trott och även om det går uppåt är jag inte framme än.

Jag har dock efter (ett för mig) långt uppehåll börjat hitta tillbaka in i pysselrummet i korta stunder. Jag har gjort en del dekorationer och postat iväg mina bidrag till vildas födelsedagstävling som jag som tur var hann göra klara innan det tog stopp för mig. De är dock inte fotade. I övrigt (om vädret tillåter) rensar jag ogräs. Jag tror jag aldrig insett vilken underbar terapiform det är och mitt lilla blomsterland har aldrig sett så vackert ut. Jag har även börjat lära mig läsa igen (hur konstigt det nu än låter för en person som snart ska fylla 30).

Jag hoppas i alla fall att ni alla har en fortsatt skön sommar så ses vi igen i höst med förhoppningsvis återuppladdade batterier.

Mikaela



10 kommentarer:

Mia sa...

STOR kram till dig <3
Mia

Katarina sa...

Krya på dig och glöm inte att lyssna på kroppen som säger till när ngt är fel, tyvärr lyssnar vi inte förrän det gått för långt. Ha en skön sommar. Många styrkekramar Katarina

Majsan sa...

KRYA PÅ DIG !!

HA EN FORSATT SKÖN SOMMAR OCH TA VÄL HAND OM DIG!!

STYRKEKRAMAR MAJSAN

Angelica sa...

Skönt att höra att det i alla fall går åt rätt håll....
..själv har jag inte riktigt insett grejen med ogräsrensning :) men jag har insett att husmålning har en lugnande effekt på mej (och vältränade armar) så vem vet, innan sommaren är över kanske jag slagit mej in på rensningen också....
Hoppas du får en lugn skön sommar trots allt.

Ha det gott!!!!!

PS får du slut på ogräs är du hjärtligt välkommen hem till mej för ett miljöombyte :)

Katja/MezzaNotte sa...

Åh, jag kan inte sätta in mig hur du haft det. Men skönt att höra att det går framåt i alla fall. Tänker på dig och njut av sommaren, läsning, ogräs och umgås och skratta med barnen. Finns här om du behöver en fika eller något annat.

Kram Katja

AnnaB sa...

Sänder över många varma kramar!

Alexandra - Pysselmaniker sa...

Vad jobbigt! Hoppas du fortsätter att må bättre och bättre. Du får vistas mycket i trädgården, och njut av solen de kommande dagarna. Kram!

BellaMio sa...

Men vännen!!!! Jag hoppas verkligen att du är på väg uppåt igen!

Ta det nu bara lugnt och njut av sommaren och allt du har runt omkring dig.

Stora kraaamar!!

Sari Hänninen sa...

oj... jag känner allt igen mig lite grand i det du skriver... jag fick också en ångestattack på mitt gamla jobb och fick hyperventilera för att ta mig igenom dagen... sen var jag sjukskriven ett tag och fick chansen att byta arbete... det har hjälpt mig...
jag hoppas att du hittar en väg ut ur detta och kan blomma ut inom kort... tänk på att en drake lyfter i motvind - inte i medvind... och tänk på att en pil måste dras långt bak för att den skall kunna skjuta upp i höjden... kanske är dessa ord något som kan hjälpa dig... de är väldigt visuella och jag önskar dig all lycka ...
jag har nämligen upptäckt din blogg rätt så nyligen, och du har satt griller i huvudet på mig när det gäller att göra den fina gröna asken du skickade till Anna Lilja (jag var i Trollhättan förra helgen och fick se ditt fina alster med draköga på asken och timpans sköna höga bokstäver som du stansat ut i ngt slags skumgummi...)... jag kan inte släppa projeket ... och klurar fortfarande på hur du gjorde allt...
fortsätt för guds skull att rensa i trädgårdslandet... jag tror att det är lite som att vårstäda sin egen "garderob" (läs ditt inre)...,
massor av styrkekramar till dig

Sari

Becca sa...

Skönt att det går åt rätt håll!
Det tråkiga är att det tar tid. Mycket mer tid än man vill lägga på att reparera sig själv när det finns så mycket annat i livet som är roligare.

Krya på dig!